[vc_row][vc_column font_color=”#a8a8a8″][vc_column_text]

.Koliko je LinkedIn vaš saveznik u poslu, saznajte kroz naš minikviz.

Pocenite kakvo je vaše iskustvo i stav o LinkedInu i koje supermoći ova mreža pruža, koje do sad niste koristili, a možete kad budete hteli

.

.

U kojoj ste fazi sad po tome koliko koristite ovu mrežu, na skali od 1 do 5? Evo ja ću da definišem polja, a vi procenite gde ste.

.

OCENA 1: Naziv faza: SENKA

opis:  imaš pro-forme LI profil, niti ga gledaš, niti vidiš svrhu te mreže, tu i tamo se loguješ, ali kao i da nemaš profil, niti si aktivan, niti imaš volje da se baviš ovom mrežom

komentar: Svakako je 1 bolje nego 0, tako da je super da imaš profil, a kad pročitaš tekst do kraja i vidiš kakvih sve mogućnosti tu ima, možda budeš poželeo da unarediš svoj profil. Verujem da kada ti bude još malo jasnije šta sve može ova mreža, da ćeš se više aktivirati oko nje.

.

OCENA 2: Naziv faze: BASIC PROFIL

opis: ukoliko tražiš posao potrudićeš ćeš se da središ LinkedIn profil, barem osnovne stvari u profilu i pratićeš objave oko posla, a ako nisi u toj fazi ostaćeš u senci i samo odgovarati na poruke koje stignu u inbox i to je to. Tvoj LI profil uglavnom ima popunjenu rubriku obrazovanje, ima navedenih zadnjih par pozicija kod poslednjih par poslodavaca, eventualo uz opise ključnih zaduženja i spisak nekih zanimljivih sajtova koje pratiš. I to je sve. Ako te neko kontaktira u inbox, odgovorićeš na poruku, ali što se tiče tvoje aktivne uključenosti, tu je mrka kapa.

komentar: mala je verovatnoća da ćeš imati neke značajnije kontakte, mimo opcije kad neko od tvojih poznanika ciljano hoće nešto da te pita, jer s obzirom da nisi aktivan (da ti nešto pišeš, komentarišeš i sl.), LI algoritam te neće ni prikazivati drugima, eventualno ćeš izaći ponekom recruiteru u pretrazi, ako se potrefilo da si stavio prave ključne reči u profil

.

OCENA 3: Naziv faze: NAPREDNI PROFIL, ali akcija i dalje škripi

opis: Tvoj LinkedIn profil je sređen cakum-pakum, čak je popunjena i rubrika About na tvom profilu. Verovatno imaš i neku preporuku od kolega na kraju profila. Moja je preporuka da u rubriku About obavezno ubaciš kratak profesionalni profil i karijerni cilj, ako nisi do sad. Kratak profesionalni profil podrazumeva sažeto i jasno definisane biznis snage, stečene veštine i stručne kompetence, jednom rečju tvoju sliku u biznis ogledalu. Karijerni cilj je šlag na torti, posebno ako tražiš novi posao, ali i nevezano od toga. Sjajan način da tu ubaciš ključne reči vezane za tvoju oblast (da povećaš mogućnost da drugi lakše nađu tvoj profil), a možeš da ubaciš i neke svoje aspiracije u daljem profesionalnom razvoju, teme koje te zanimaju, najvažnije kurseve koje si prošao i sl. Što se tiče akcije, tu i dalje nisi baš aktivan/a, u smislu da ti iniciraš kontakte ili pišeš postove, već eventualno lajkuješ nešto što ti se svidi ili odgovaraš na poruke, ali si i dalje relativno nevidljiv.

komentar: iako ti je profil super sređen središ, ti si još u fazonu da nećeš da talasaš ili da privlačiš pažnju svojim javnim komentarima, već se pre držiš u senci, a ipak pomalo očekuješ da će te kontaktirati NEKO kome trebaš, ako bude hteo.  Da, ali …. To ne ide tako. Fazon u tome da se i dalje ne prikazuje tvoj profil tom NEKOM, jer te LinkedIn algoritam i dalje drži u senci. Dakle, ako želiš da povećaš šanse da proširiš svoju mrežu kontakata, treba da se malo više aktiviraš da izađeš iz senke na pozornicu. Ako ti je ok da samo sa strane posmatraš dešavanja na LIn, ok je profil iovako.

.

OCENA 4: Naziv faze: AKCIJA I REAKCIJA

opis: Sad si već u fazi da povremeno ekperimentišeš da vidiš kakve reakcije možeš da očekuješ na LI, pa ti nije frka da ostaviš javno neki komentar, deliš neko iskustvo, ideju, mišljenje, bilo u formi posta ili komentara na uvide drugih ljudi ili čak ponekad napišeš Articles (članak na LI) sa ciljem da podeliš neko svoje razmišljanje. Možda čak pohađaš LinkedIn kurseve, prijavljuješ se na zoom obuke i konferencije sl. Spreman si da iniciraš neku diskusiju, povezuješ se sa zanimljivim ljudima, npr. potencijalnim poslodavcima ili partnerima za posao ili drugim ljudima, često nedostupnim za kontakt običnim kanalima.

komentar: Bravo, nije mala stvar, faza: „neću da talasam“ je prevaziđena i ne misliš više na taj način, već se trudiš da uz pomoć LI ostvariš neki svoj cilj: ojačaš svoj networking, pratiš “omiljene” ljude na mreži, kreiraš prilike da plasiraš neki svoj proizvod ili uslugu.

Probaj neke od ovih opcija iz faze 4 koje sam pomenula, ako nisi do sad, a možda i iz faze 5, baš da vidiš šta će se desiti:).

.

OCENA 5: Naziv faze: PROFESIONALNA FAZA

opis: Sad već znaš dosta o cakama koje LinekdIn nudi, koristiš ga da kreiraš neke mini trendove, jasno ti je kakav uticaj ova mreža ima, možda imaš uplaćen premium profil, pa lako dolaziš do novih kontakata i sales opcija, ili su ti u fokusu razne metrike, pa pratiš analitike, istražuješ svoj uticaj na svoju ciljnu grupu, koristiš brojne marketiške marifetluke i sl. Da ne pominjem razmere i “moći” koje LI ima u rukama profesionalaca, ili kompanija, koje imaju i svoje poslovne profile, tu su opcije neiscrpne. Za klasične korisnike LI, jedna od najmoćnijih alatki je articles (blog, članak), gde je sjajno podeliti razmišljanja o raznim temama, podeliti svoje iskustvo ili stav o nekim aktuelnostima u svojoj branši. Moj je savet da podeliš priču o sebi i dosadašnjem karijernom putu, koji će biti inspitacija nekim novim klincima, što bi rekao Djole.  Article je iz mog ugla čarobni štapić i moćan tool za kreiranje ličnog brenda i reputacije svakog pojedinca, a mogućnost da time upravljaš, bilo kao pojedinac ili kompanija, je najveća snaga ili supermoć LinkedIn-a.

komentar: Ako si u ovoj fazi, znači da umeš da koristiš ovu mrežu na najbolji mogući način za sebe i da ume staviš do znanja onima koji te ne poznaju sa kim imaju posla (onoliko koliko želiš). Jednom rečju umeš da koristiš supermoći LI da kreiraš svoj lični brend na način koji će te pomeriti bliže poslovnim ciljevima. To je baš sjajna stvar!

.

.UMESTO ZAKLJUČKA

.

Llični brend i reputacija nisu nešto što se stekne preko noći, kao što svi znamo. Isto tako, na LinkedInu je potrebno vreme da se tvoj profil profesionalizuje, da ojačaš svoj “virtuelni ugled” na mreži, jer nikad ne znaš kome si uzor ili ko će ti se javiti vezano za neki novi posao, baš zato što si toj osobi nekim svojim komentarom, postom, reakcijom i sl., ulio poverenje i privukao pažnju, u nekom trenutku i na način, kog nisi svestan. Zato uzmi stvar u svoje ruke i kreiraj šanse za sebe, tome ova mreža služi. Ne moraš da se eksponiraš preko granice koja je tebi ok, ali barem malo izađi iz senke i nađi svoj način, mogućnosti su neiscrpne.

.

Nadam se da vam je tekst koristio kao inspiracija za neke opcije koje vam još nisu došle na “dnevni red” i da ćete pronaći nove zanimljive funkcionalnosti i nove supermoći, koje nudi ova mreža. A posebno se nadam da ćete podeliti sa mnom šta sam izostavila ili gde vama LinkedIn najviše koristi. Tako najbolje učimo jedni od drugih. I jedni o drugima 🙂

.

Neda Mirković, HR konsultant agencije Sinapsa

https://www.sinapsa.co.rs/obuka-karijerni-putokaz/ – ako ti treba pomoć oko ovih tema[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]