Bilo da prvi put tražite posao ili da želite da promenite postojeći, ova pravila vam mogu pomoći:
1. Bez obzira da li je reč o juniorskim pozicijama ili TOP menadžerskim pozicijama, konkurencija za jedno otvoreno radno mesto je nikad veća, a kvalitetnih ljudi nikad manje, što znači da morate baš dobro da se pripremite za traženje posla. Traženje posla je posao, pa ko nije spreman za to, bolje da pročita dobro naše savete i spremi se za ovu avanturu. Konkretnije, ovo znači da nije dovoljno da pošaljete CV i čekate da vas neko pozove. Morate da organizujete vreme spram aktivnosti traženja posla, da deo dana odvojite za pretragu raznih sajtova i konkurisanje na otvorena radna mesta, pretragu kompanija-poslodavaca koje nemaju oglašena otvorena radna mesta na Infostudu, već na svojim web stranicama, da ih proaktivno kontaktirate i spremite odlično motivaciono pismo, kako bi vas pozvali na intervju. Prošlo je ono vreme: Sramota me je… Danas se ceni ako neko zauzme proaktivan stav i sam kontaktira predstavnika kompanije i kada neje otvoren oglas, šaljući Cv uz originalno prateće pismo, kako bi privukao pažnju i okušao se u sreći da bude pozvan na intervju. 50 mejlova e biti bačeno u vetar, al jedan će vas pozvati. Spremite se. Ja sam tako dobila svoj prvi posao, ustvari priliku da volontiram, što se pretvorilo u posao. Moguće je!
2. CV i motivaciono pismo treba da vam pregleda neko ko se razume u standarde kako se oni kreiraju, jer nekad samo zbog lošeg CV-ja vas neće pozvati na intervju, ma koliko iskustva da imate. Nemojte da pustite da se stvari podrazumevaju, objasnite kroz Cv šta su bila vaša zaduženja na predhodnim poslovima. Nekad ljudi samo navedu naslov pozicije i misle da su HR ljudi koji čitaju njihov CV u obavezi da znaju šta se podrazumeva pod određenim titlom. A toliko je različitih kompanija na tržištu i toliko različitih opisa poslova iza istog titla. Tako da obavezno navedite u nekoliko teza ili bulita vaša predhodna ključna zaduženja. Poslovi moraju da budu složeni hronološki unazad, a dužina CV-ja treba da bude na maksimalno 3 strane. Da ne pominjemo baš, baš osnovne stvari: slovne greške, loše formatirane tekstove i sl. , to obavezno pogledajte i ispravite propuste.
Uz obavezna dokumenta, kao obavezan zadatak ide kreiranje LinkedIn profila, ako ga već nemate, odnosno ažuriranje i sređivanje, ako nije update-ovan. Mora da bude profesionalan i u skladu sa CV-jem. Za menadžerske pozicije je obavezno da imate LinekdIn profil, kao i za različite specijalističke pozicije. Ova mreža je sjajna za povezivanje sa ljudima iz biznis okruženja. Imati LinkedIn profil nije pitanje dobre volje, već je deo poslovnog imidža.
3. Sledeći obavezan korak je i kontaktiranje ljudi koji vam mogu pomoći u potrazi. Danas je networking ključan za zapošljavanje, preporuke pre svega. Veze da ne pominjemo. Potrudite se da se povežete sa što više ljude, koji mogu da pošalju vas CV potencijalnom poslodavcu, uz preporuku. Radi se o vama, nemojte da vam bude glupo. LinkedIn isto moze biti sjajan alat u ovom smislu. Takođe, pitajte ljude koje stranice na društnevim mrežama oni prate. Neki oglasi se objavljuju sve više na takvim stranicama, ponekad se poslodavci ni ne opredeljuju za oglas na Infostudu. LinkedIn, na primer, ima stranicu sa oglasima, lako i brzo možete da vidite koji oglasi su prilagođeni vašem profilu. Takođe, na LinedInu psolodavci vas često kontaktiraju direktno, zato profil mora biti ažuran i imati ključne reči u totlu pozicije.
4. Sledeće pravilo glasi: Morate da budete sigurni da konkurišete za pravi posao za vas! To dalje znači da morate da budete sigurni da ispunjavate kriterijume konkursa, da niste ni prekvalifikovani, ni manje kvalifikovani, da je konkretan posao logičan nastavak vaše karijere. I ono što je HR-ovima najvažnije to je da imate sve potrebne sposobnosti, znanja i veštine koje se od vas traže na konkretnom radnom mestu. Ako ste recimo prodavali ekskluzivnu robu, koja se sama od sebe prodaje, moguće je da vaše prodajne veštine nisu na onom nivou kao kod nekog ko je morao da smisli milion strategija kako da plasira neki proizvod, Tako da 2 naizgled ista CV-ja kriju 2 ipak različita prodajna profila.
6. I na kraju najvažnija stvar: Morate biti spremni da sebe što bolje predstavite na intervjuu. Vaše principe i načine funkcionisanja morate da ostavite po strani (ako ste skromni, probajte da delujete otresitije, veća je šansa da dobijete posao). Često ljudi kažu da neće da budu ono što nisu. Mislim da se ne radi o tome da glumiš nešto što nisi, već da pokušaš da prilagodiš svoj nastup onome što poslodavac zahteva, da bi dobio posao, Nikom danas ne trebaju ljudi koji su neodlučni, skromni, uzdržani i nesigurni, već se traži od svakog da uzme stvar u svoje ruke, da bude odlučan i spreman da uskoči u nove poslovne izazove.. Ako uspete da ubedite poslodavca da ste takvi, oprostiće vam što nemate 5 već samo 2 godine iskustva ili što ne znate savršeno jezik i sl.
Uz malo vežbe možete da naučite kako bolje da se postavite, kako da delujete odlučnije i uverljivije.
Ako želite da povećate šansu da dobijete posao, pogledajte program koji smo kreirali za vas KARIJERNI KONSALTING (kliknite na ovaj link)
Nudimo vam odgovore na vaša pitanja i usmerenje za dalje.
U okviru ovog programa možete da se odlučite za ceo program ili za neku od posebnih usluga: analizu vaših psiholoških potencijala i sposobnosti (putem testova i metoda koje koriste HR stručnjaci na našem tržištu), kao i obuku za intervju za posao – kratki i efikasni treninzi, sa primerima iz prakse i konkretnim instrukcijama: kako treba da se postavite, šta da kazete, analiza vašeg nastupa i uputstva šta da promenite…
Cilj nam je da vam damo realnu sliku vas samih, pomognemo vam da razumete kako vas vide oni koji odlučuju o prijemu ljudi i naučimo vas kako da izvučete svoj maksimum i predstavite sebe na najbolji način.
Više informacija o programu KARIJERNI KONSALTING (kliknite na ovaj link) i čestim promotivnim akcijama vezanim za ovaj program potražite na stranici za popuste na našem sajtu: ONLINE OBUKA KARIJERNI KONSALTING NA POPUSTU– kliknite na link za više informacija
Program vodi Neda Mirkovic, diplomirani psiholog i dugogodišnji HR konsultant i karijerni savetnik. https://www.linkedin.com/in/nedamirkovic/
[mailerlite_form form_id=3]