Često su ljudi koji rade u HR pred izazovom da pomognu menadžerima da efikasnije vode ljude. Ovo je članak za njih.

Najvažnija kompanijska očekivanja od ljudi u HR-u su da pomognu firmi u ostvarenju biznis ciljeva, ali i svakom pojedincu da bude efikasniji na poslu.

Zato nas često na HR mentoring kursu ljudi iz HR-a pitaju: kako da pomognem menadžerima, da efikasnije vode ljude, a nisam psiholog.

Evo nekih naših ideja.

•       Ako je prekoputa vas neko ko je tek preuzeo ulogu rukovodioca, ohrabrite ga da najpre sebe ojača, da bi mogao drugima da bude koristan. Najvažnije je da zna da se niko ne rodi kao lider, već da se menadžerke tehnike uče, kroz različite kurseve, ali pre svega kroz lično iskustvo i razmenu iskustva sa drugima.

•      S obzirom da je REŠAVANJE PROBLEMA deo posla svakog menadžera, posavetujte svakog menadžera da vodi računa o samokontroli, ma koliko ga nešto izbaci iz koloseka. Zadatak menadžera je da PRILAGODI KOMUNIKACIJU ma kakva problemska situacija da se desi, da obuzda emocije, da pruži ljudima šansu da pogreše i podstakne ih da sami nađu rešenje problema. Dobar menadžer se meri po broju nasledika koje napravi, a to je proces, ljudi se grade kroz iskustva i greške. Važno je da nauče da za njih preuzmu odgovornost.

•       Upozorite menadžere na zamku: da ne nameću svoje biznis kriterijume drugima, da ne očekuju od drugih da budu kao oni, vec da prilagode zahteve njihovim potencijalima i sposobnostima. Zadatak je “SPUSTITI LESTVICU” i očekivati moguće od ljudi, a ne nemoguće, jer će ih to uvući u frustracije.

•       Posavetujte menadžere da dodele KOLEGE-MENTORE zaposlenima, posebno mladima na početku karijere ili ljudima čijim učinkom nisu zadovoljni. Mentori su sjajna prilika da se pojedinac sa nekim posavetuje ako nije siguran kako da postupi ili šta da unapredi da bi bio još efikasniji u poslu.

•        Pozovite rukovodioce da organizuju (virtuelna) OTVORENA VRATA, da odrede vreme kada zaposleni mogu da im postave različita pitanja i saznaju informacije koje ih zanimaju. Otvorena komunikacija i mogućnost dobijanja podrške u poslu je nešto zaposleni cene više nego išta drugo, a ništa nas ne košta.

•       Posavetujte menadzera da organizuje TIMSKE SASTANKE, gde će sa ljudima diskutovati ne samo ciljeve i rezultate, već i ideje kako da reše različite situacije. To može biti dopunjeno povremenim timbildinzima, ali i radionicama timskog koučinga, posle kojih jača pripadnost timu.

 

Pišite nam da li vam saveti koriste i pošaljite nam pitanja za čijim odgovorima vi tragate.

Neda Mirković, HR konsultant