Procena psiholoških biznis profila (assessment)
Ova usluga podrazumeva kompleksnu analizu ličnih kompetenci, sposobnosti, znanja, veština pojedinaca (menadžera i zaposlenih) koje utiču na radni učinak pojedinca i ostvarenje ličnih ciljeva, a zajedno i ciljeva kompanije.
Zahvaljujući psihološkom profilu pojedinca, poslodavac lakše razume potencijale osobe, njen individualni stil rada, preferencije i poslove koji joj najviše odgovaraju u odnosu na karakteristike ličnosti.
Psihološko testiranje podrazumeva popunjavanje baterije psiholoških testova, u trajanju od 45 minuta, analizu i interpretaciju psihološkog profila, sa preporukama za dalje aktivnosti i postizanje bolje lične ravnoteže i poslovne efikasnosti (takođe u trajanju od 45 minuta).
Prilikom asesmenta, svaki pojedinac se sagledava u odnosu na zahteve pozicije na kojoj se nalazi i procenjuju se njegovi kapaciteti da se izbori sa izazovima posla koji je pred njim.
Rezultat procene su strogo poverljivi, dostupni na uvid isljučivo Naručiocu posla, dok svaki pojedinac dobija svoje lične rezultate i ima priliku da sebe sagleda na neki nov način, koji ostvara prostor za dalji rad na sebi i napredak na poslovnom i ličnom planu.
U koju svrhu se koriste rezultati procene?
- razvoj i povećanje radne efikasnosti menadžera i zaposlenih.
- potencijalno unapređenje na višu poziciju
- transfer pojedinca unutar sistema na radno mesto koje mu više odgovara
- kreiranje dugoročnih razvojnih i karijernih planova
METODE I TEHNIKE PROCENE
Osnovno psihološko testiranje podrazumeva popunjavanje baterije psiholoških testova, u trajanju od 45 minuta, analizu i interpretacijupsihološkog profila, sa preporukama za dalje aktivnosti i postizanje bolje lične ravnoteže i poslovne efikasnosti (takođe u trajanju od 45 minuta).
- Psihološki testovi, tj. psihometrijski instrumenti (testovi sposobnosti i inventari ličnosti). Standardizovani testovi Centra za primenjenu psihologiju.
Ukoliko se procena sprovodi sa ciljem kompleksnije procene ponašanja i osobina pojedinca, posebno njegove uspešnosti na menadžerskim ili liderskim pozicijama, koristimo neke od metoda i tehnika procene, prilagođene takvim potrebama klijenta, kao šti su:
- „MEPS, LI, LSI – instrumenti za procenu stilova ponašanja, kao i menadžerske i liderske efikasnosti. Ove visoko specijalizovane instrumente, na bazi 3600 razvila je internacionalna kompanija koja se bavi profesionalnim razvojem ljudi i organizacija, Human Synergistics…
- Grupne diskusije. Grupa od 4 do 6 učesnika se postavlja u situaciju gde kao tim treba da donesu odluku u vezi sa ciljevima važnim za dalji razvoj kompanije.
- „In Basket” vežbe. Preko 50 specijalno kreiranih vežbi, koje se sastoje od niza individualnih zadataka i problema sa kojima se susreću zaposleni u kompaniji.
- Intervju zasnovan na kompetencijama. Procena kompetenci kandidata, kroz analiziru ranijih ponašanja, kao i predviđanje budućih ponašanja na osnovu situacionih pitanja.
Vrednost psihološke procene kadrova za kompanije:
- Sagledavanje kadrovskih potencijala, brža i efikasnija optimizacija i reorganizacija posla
- Dodatni uvid o svakom pojedincu: koje su karijerne opcije najbolje za svakog pojedinca , tj. koje poslovne snage i skrivene talente imaju, ali i šta su im potencijalna “uka grla”, tj. na koje obuke da idu, da se bolje pripreme za nove biznis izazove u firmi
- Na osnovu rezultata procene kreira se karijerni razvojni plan za svakog pojedinca, što ima za cilj postizanje veće angažovanosti pojedinca na poslu, kao i bolje rezultate poslovanja kompanije u celini
Prvi korak lične promene: suočavanje sa svojim odrazom u ogledalu, a potom rad sa svakim pojedincem na kreiranju malih koraka, koji vode do velikih ličnih promena!