PRIČA O TOME ZAŠTO KARIJERNI KONSALTING MOOORAAA DA POSTOJI U KOMPANIJAMA

.

Pre neki dan me je pozvao kolega, HR manager, da prokomentarišemo neprijatnu situaciju u kojoj se našao prvi put u karijeri. I to karijeri koja je vrlo uspešna i ne baš kratka.

Morao je da otpusti dugogodišnjeg radnika, koji mu je baš drag. I prvi put mu se desilo da mu je to baš, baš prilično teško palo i da nije mogao da izađe na kraj sa tom svojom emocijom. Pitao se gde je greška.

Taj radnik je bio jedan od najlojanijih radnika u kompaniji, gooodinama je radio isti posao. Bio je šef malog tima logistike, sa 2-3 osobe ispod sebe. Tačan kao sat, ujutro prvi na poslu, uvek dobro ocenjen od strane kolega, i kao stručnjak za posao i uvek spreman drugima da pomogne.

Vremenom se organizacija usložnila i kompanija ga je promovisala na višu menadžersku poziciju, koja podrazumeva vođenje 4 tima: logistike, nabavke, magacina i transporta. Međutim, umesto da se lepo snađe i pokaže zahvalnost što je promovisan, čovek se promenio. Postao je neorganizovan, stalno pod stresom, nikakav autoritet drugima. I na kraju toliko neprodukivan da na žalost za njega tu nije više bilo mesta.

Pitala sam: „da li ste pitali čoveka, pre nego što ste ga promovisami da li on to želi? I još jedno pitanje: da li ste uradili procenu koliko je spreman za napredovanje?“

Tajac. „Nismo“, kaže kolega. „Smatrali smo da je posle toliko godina spreman za unapređenje“

„Dakle, čoveka ste promovisali bez PROCENE KOMPETENCIJA za višu poziciju i procene njegove MOTIVACIJE za istom, a iznenadilo vas je što se nije uklopio? A o nekoj strategiji,  ili bar nekoj PRIPREMI za tu poziciju da i ne govorimo, u vidu mentoringa, dodatnih kurseva, gde bi se obučio da može da preuzme višu poziciju…“

EPILOG:

Jedino što imamo na kraju priče je da čovek, koji je bio svetao primer posvećenog radnika i voleo svoj posao, više nije za firmu.

.

I ko je sad tu pogrešio? Čovek koji se nije snašao na novoj poziciji ili kompanija, koja ga je postavila na mesto koje nije za njega?

.

Ovakvi primeri nisu usamnjeni.

Poslodavac hoće da da priliku radniku, želi da ga „nagradi“ višom pozicijom za dosadašnji trud. To je sjajno.

ALI, ponekad umesto da NAGRADI čoveka, on ga nehotice NAGRDI.

I ne samo čoveka, već napravi nepopravljivu štetu samom sebi: em je izbubio dobrog radnika na jednoj poziciji, em vrlo brzo i na drugoj, em su stali i jedni i drugi procesi, em ljudi okolo poplašeni, poslodavac zbunjen… Ili ako ima savesti, imaće loš osećaj kao ovaj moj kolega.

.

Da vam se ovo ne bi desilo, evo jedan BESPLATAN SAVET za sve poslodavce,

Šta je preduslov USPEŠNIH KADROVSKIH KARIJERNIH PROMENA

  1. procena SPREMNOSTI i KOMPETENTNOSTI osobe da iznese promenu, ali i iskrene MOTIVACIJE za istom
  2. PRIPREMA ZA PROMENOM (mentoring programi, koučing proces, obuke prilagođene potrebama pojedinca…)

Dakle, nemojte olako donositi karijerne odluke o ljudima, da se ne desi da izgubite sjajne ljude, a dobijete revolt ostalih ili ako ne to, onda 2 rupe u sistemu umesto jedne.

.

Rešenje je u upravljanju karijerom zaposlenih, planski, uz njihovu uključenost i pripremu za nove izazove.

.

.

Neda Mirkovic
Neda Mirkovic, HR consultant Business Psychologist & Coach, Career Coach — helping companies and each individual to improve their business efficiency
13 lLinekdIn articles