Nije tajna da u današnje vreme u Srbiji većina ljudi nalazi posao preko veze.

Zato veliki broj ljudi i ne želi da se prijavi na otvorene oglase smatrajući da nema šanse da dobije posao. Ipak, toliko je primera oko nas da to nije baš tako uvek.

Neko pošalje CV i odmah ga sutra pozovu na intervju. Ili neko posle cele godine potrage za poslom,  odjednom dobije 2 ponude. Primera ima, treba obratiti pažnju, treba promeniti stav i krenuti u akciju.


Prvo treba srediti CV.  A onda naravno i LinkedIn.

.

Postoje razni obrasci za CV na internetu, ali kod nas na tržištu ne postoji jedna usvojena forma kao standard kako CV treba da izgleda, srećom. Osim što mora da bude profesionalan!

Nekad poslodavci traže evropsku verziju CV-ja, koja je po meni katastrofa, jer je nepregledna, na sto strana, zbunjuje ljude kad to popunjavaju, pa umesto Cv-ja stigne neka rogobatna tabela, poluprazna itd.

U svakom slučaju, najbolje  napravite CV sami ili neka vam neko pomoge, naravno možemo i mi!

.

e Evo nekoliko najvažnijih pravila kako da napraviš dobar CV:

.

CV treba da bude na 2 maksimalno 3 strane, pregledan, jasan, dobro formatiran, pismen, tj. bez pravopisnih grešaka.

Poslovi moraju da budu hronološki složeni unazad (od poslednjeg ka prvom), sa lepo naznačenim predhodnim radnim mestima i kratkim opisom, u tezama, svakog predhodnog posla.

Nije dovoljno staviti samo naziv radnog mesta, treba u par stavki objasniti ključna zaduženja na svakom od poslova, u tezama. I tačka 🙂

Ako samo navedete ime pozicije, bez opisa posla, često vas neće pozvati na intervju.

Vi mislite: pa podrazumeva se, ako sam bio direktor ili menadžer šta sam radio.
Ali nije isto ako je neko menadžer prodaje u nekoj medjunarodnoj firmi ili turističkoj agenciji ili mesnoj industriji.  Različit je opis posla, sposobnost rešavanja konkretnih problema i stečene veštine.

Svaki posao ima svoje specifičnosti, ništa se ne podrazumeva (da ako je neko na nekoj poziciji to automatski znači da je imao priliku da radi to i to).

Sledeće pravilo:

unesite ključne reči u CV

Pošto kod nas još uvek postoji praksa da CV-jeve čitaju sekretarice ili druge često nedovoljno verzirane osobe da prepoznaju koliko je neko pravi kandidat, naš savet da se izbegnu zabune: unesite dodatne  ključne reči za konkretno radno mesto.

umesto samo “specijalista za društvene mreže”,  napišite “poznajem SEO, google analitike, kao i osnove copywritinga, učestvovao sam u kreiranju strategije prodaje preko Instagrama, Fb i sl.)”.

Veća je šansa da će drugoj strani biti jasnije šta radite, ako navedete konkretnije stvari, koje se podudaraju sa onim što je zahtev u oglasu.

Sledeće::spremite više verzija CV-ja, da možete da konkurišete za različita radna mesta. Ako se držimo primera CV-ja za menadžerske marketing pozicije, jedan CV može biti prilagođen oglasima iz domena digitalnog marketinga, drugi kreiran za menadžersko-strateške pozicije.

.

Sledeći saveti odnose se na česte promene posla i rupe u CV-ju.

Ukoliko imate previše poslova na kojima ste se kratko zadržavali, skroz je u redu da neka zaposlenja izostavite, da se ne stekne utisak o vama da previše brzo menjate poslodavca.
Ukoliko, pak, imate dosta “rupa” u CV-ju, popunite ih nekim obukama na kojima ste bili ili honorarnim poslovima, na kojima ste bili angažovani. Tu je važno da budete malo dovitljivi. Naš je savet da u oba slučaja konsultujete nekog od HR stručnjaka kako najbolje da premostite te “propuste”.

.
JEDAN OD BAŠ VAŽNIH SAVETA:

Vrlo je važno naglasiti stečene veštine na svakom poslu ili dosadašnjoj karijeri (npr. veština pregovaranja sa klijentima, veština vođenja tima, veština rešavanja problema u procesu carinjenja robe i sl.).To je najbitnije, da se iz CV “vidi” da ste obučeni i sposobni da rešite konkretne probleme u nekoj oblasti. Najtopliji savet vezano za ovaj deo je da to izdvojite na početku u posebnu rubriku: profesionalni profil. Taj deo je jedan od najvažnijih prodajnih strana vašeg CV-ja, tj. prilika da zainteresujete drugu stranu za vas.

Kad to dobro definišete, nemojte da vas iznenadi ako vas neko pozove na intervju za posao iz neke druge oblasti. Sve češće su poslodavcima bitnije veštine koje je osoba stekla, od konkretnih znanja. Tako, ako je neko bio dobar u vođenju klijenata u marketinškoj agenciji, sigurno će se, posle par meseci ulaska u posao, odlično snaći u pregovaranju na poziciji bankarskog savetnika. Upravo stoga što su u osnovi oba posla stečene veštine vođenja klijenta, pregovaranja, rešavanja problema… Zato je važno istaći stečene veštine, da onaj ko čita CV može da prepozna za koju pozciju bi mogao da vas intervjuiše.

.

I za kraj saveta vezanih za CV , još jedan zlata vredan savet: navedite karijerni cilj, na početku, pored profesionalnog profila. On ukratko prezentuje našu motivaciju da negde radimo. A to je baš, baš važno nekom ko zapošljava novog člana tima, šta je njegova motivacija za dalje. Često se nama čini da je iz našeg CV-ja sve jasno kao dan i da nema potrebe tako nešto da naglašavamo. Drugi opet kažu: ja bih bilo kakav posao, treba mi promena, ne želim da se ograničavam na taj način na neku oblast ili industriju. To su sve razlozi na mestu, bez toga može, ali je uz ovu rubriku sve lakše i jasnije.

.

Kad završite poduhvat zvani CV, imate sve elemente da sredite LinkedIn profil.

On je vaša virtuelna vizit karta i postaje sve više važan ne samo u potrazi za poslom, nego i kreiranja ličnog biznis brenda.

Nije redak primer da kandidati umesto klasičnog CV pošalju link ka svom profilu na LinkedIn-u ili export-uju svoj profil u CV formu, što ova aplikacija omogućava.

Sve više poslodavaca se okreće traženju ljudi preko ovog portala. Nije mali broj ljudi kojima se život promenio, jer ih je neko pronašao na LinkedIn-u.

Zato, nemojte da imate otpor od ovog programa, vrlo lako se koristi, a ima neviđenu moć!

Pre svega moć da vas učini vidljivim drugima! A do vas je koliko ćete to iskoristiti!

.
Evo ga link ka mom profilu, tek da vidite šta tu sve ima zanimljivo i korisno.
https://www.linkedin.com/in/nedamirkovic/

.

Ukoliko ste mladi i tek završili fakultet i nemate adekvatno radno iskustvo, treba u CV da istaknete na kojim ste praksama bili, koji su bili ključni predmeti na studijama, na koji ste specijalizacijama bili ili šta je bila tema vaših radova, koja su vam profesionalna interesovanja… Najvažnije je da se iz CV stekne utisak da ste neko ko je pismen, samostalan, razvojno orijentisan i spreman da se dokaže na novom radnom mestu kod baš tog poslodavca. Od velikog značaja u ovom slučaju može da bude motivaciono pismo, koje treba da sadrži motivaciju da se dobije posao baš kod tog poslodavca. Zato treba dobro da se raspitate o poslodavcu, da znate što više o njegovom poslovanju i praksama rada. Svaki poslodavac će da ceni više kandidate koji mu pokažu da su se dobro informisali o njemu i ubede ga da baš kod njega žele da rade.

Ako imate pitanja vezana za ovu temu, pišite nam.

 


.

.

Ako želite da povećate šansu da dobijete posao, pogledajte program koji smo kreirali za vas KARIJERNI KONSALTING   (kliknite na ovaj link)

Nudimo vam odgovore na vaša pitanja i usmerenje za dalje.

U okviru ovog programa možete da se odlučite za ceo program ili za neku od posebnih usluga: analizu vaših psiholoških potencijala i sposobnosti (putem testova i metoda koje koriste HR stručnjaci na našem tržištu), kao i obuku za intervju za posao – kratki i efikasni treninzi, sa primerima iz prakse i konkretnim instrukcijama: kako treba da se postavite, šta da kazete, analiza vašeg nastupa i uputstva šta da promenite…

Cilj nam je da vam damo realnu sliku vas samih, pomognemo vam da razumete kako vas vide oni koji odlučuju o prijemu ljudi i naučimo vas kako da izvučete svoj maksimum i predstavite sebe na najbolji način.

Više informacija o programu KARIJERNI KONSALTING   (kliknite na ovaj link)

Program vodi Neda Mirkovic, diplomirani psiholog i dugogodišnji HR konsultant i karijerni savetnik. https://www.linkedin.com/in/nedamirkovic/